دانش بومی از داروهای گیاهی: ایجاد متقابل در جامعه روانگردان

ساخت وبلاگ

ما در صدر رنسانس روانگردان قرار داریم. طب غربی و روشهای درمانی ، اینتئوژن ها (مواد توهم زا که در فرآیندهای مذهبی یا معنوی مورد استفاده قرار می گیرند) را به استفاده اصلی می رساند. با این حال ، مکالمات در مورد متقابل ، گنجاندن و استعمار اکتشافی.

چندین کارآزمایی بالینی و اتحادهای درمانی اعتبار این ترکیبات روانگردان را برای درمان بیماری های مختلف جسمی و روانی تعیین کرده اند. به عنوان مثال ، کتامین به درمان افسردگی و ایبوگاین برای درمان اعتیاد کمک می کند. با این حال ، این داروهای گیاهی وجدان برای اهداف بهبودی دارای سابقه پیچیده ای با مؤسسات بوروکراتیک مدرن هستند.

آینده روانپزشکی روانگردان به پایداری و آشتی با جوامع بومی بستگی دارد. از آنجا که ما در دوره جدیدی از روشهای روانگردان برای درمان سلامت روان منجنیق می شویم ، تلاشهای تحقیقاتی MindCure نمونه ای برای یک الگوی صنعتی جامع ، فراگیر و تجزیه شده است.

منشأ داروهای گیاهی

با بیش از 150 گونه از گیاهان توهم زا که در سراسر جهان مشخص شده اند ، دانش و درک ما از ریشه های آنها به شدت توسط آموزه های استعماری کاهش یافته و سایه دار می شوند. و این بیانیه محدود به entheogens نیست. بیش از 40 ٪ از داروهای دارویی فعلی غربی ، مانند تاکسول و آسپیرین ، از گیاهان دارویی از سنت های بومی استفاده می کنند. بسیاری از این داروها در آمازون سرچشمه دارند ، جایی که جوامع بومی هزاره بیولوژیکی در دست اتباع خارجی متحمل شده اند. به گفته اتنوبوتانیست ها رابرت وکل و شارلوت گرین ، چنین آژانس هایی دانش بومی را "دسترسی آزاد" در نظر گرفته اند و از این طریق منابع غیرقابل تحمل از سرزمین های بومی را بدون شناخت و مزایای آن استخراج می کنند.

داروهای مختلف گیاهی و کاربردهای آنها در جوامع بومی

با وجود ویرانی و ظلم و ستم ، جوامع بومی مستحق جشن برای مشارکت خود در طب مدرن هستند. استفاده از گیاهان روانگردان را می توان هزاران سال به فرهنگ های بومی که از قدرت شفابخش آنها در سنت های معنوی و فرهنگی استفاده کرده اند ، ردیابی کرد.

پیاز

به عنوان مثال ، مراسم Peyote بیش از 5000 سال است که بخشی از فرهنگ بومی آمریکا بوده است ، که اغلب توسط Shamans از طریق ترانه ها برای بهبود معنوی هدایت می شود. این دکمه های کاکتوس دارای اثرات توهم زا تقریباً 12 ساعت است. سوابق مربوط به 3780 پیش از میلاد ، استفاده از Peyote توسط Huichol ، Tarahumara و سایر افراد منطقه را برجسته می کند. ادعا می شود این روانگردان به کاربران در زیارتگاه های زیرزمینی کمک می کند که روح آنها می تواند دوباره متولد شود. همچنین در حدود 1500 پیش از میلاد ، مستندات استفاده از Peyote توسط فرهنگ های قبل از ماهیان را پیدا خواهید کرد.

قارچ های جادویی

به همین ترتیب ، مجسمه هایی از 1000 تا 1500 قبل از میلاد در آمریکای مرکزی و جنوبی یافت شد که به افتخار خدایان قارچی برپا شده اند. قارچ های جادویی در آیین های آزتک رایج بودند و اغلب با آفرودیزیاک مانند شکلات و عسل سرو می شدند. مراسم آزتک همچنین شامل دانه های خرد شده یا دانه های شکوه صبحگاهی برای دستیابی به آگاهی و روشنگری معنوی بود. قارچ های جادویی نیز بخشی از مازاتک و سایر جوامع پیش از کلمبیا بود. با این حال ، این جوامع قارچ را برای یک تجربه بالا و بهبودی سریع در کنار هم می کشیدند.

تحقیقات دیگر در مورد استفاده قرن هجدهم از روانگردان نشان داد که ، به عنوان یک آیین بلوغ یا مناسک گذر ، آلگونکین آمریکای شمالی شرقی نوجوانان خود را نوشیدنی تهیه شده با Datura (همچنین به عنوان جیمسون علف هرز یا شیاطین مار) محدود می کند. دوره دو هفته ای محاصره به آنها کمک کرد تا در مورد نقش خود به عنوان "مرد" در جامعه یاد بگیرند.

ایبوگا

در سراسر جهان ، در جنوب و غرب آفریقا ، پزشکان Bwiti و قبایل گابون از ایبوگا برای شفابخشی ، پاکسازی معنوی و مناسک عبور استفاده کرده اند. N'Gana یا Shamans این مراسم را تسهیل می کنند و دیدگاه ها را تفسیر می کنند. بوشمن Dobe ، بوتسوانا ، با تزریق آبمیوه ها از طریق برش در پوست سر ، به قدرتهای شفابخش روانگردان "Kwashi" ضربه زده است.

در آسیا ، مجالس مذهبی در دوره ودیک (1500 تا 500 سال قبل از میلاد) شامل نوشیدنی با نام "سوما" بود. این به خدایان ارائه شد و توسط کشیش به دلیل خاصیت توهم زایی آن مصرف شد. گروه دیگری از پیروان هندو ، Sadhus ، Datura را به دلیل خاصیت درمانی معنوی و فیزیولوژیکی خود برای شرایطی مانند آسم دودی کرد.

جرم زدایی روانگردان و آشتی با فرهنگ های بومی

اگرچه قرن هاست که از داروهای گیاهی توسط مردمان بومی استفاده می شود ، اما در بین جامعه روانگردان در مورد جنایتکاری و شیطنت فرهنگ های بومی که به داروهای مقدس که اکنون از آن استفاده می کنند ، حرکتی رو به رشد وجود دارد.

براساس پیش بینی های بازار 2027 ، بازار داروهای روانگردان سالانه 16 ٪ رشد خواهد کرد. این بدان معنی است که تا سال 2027 ، به 6. 85 میلیون دلار خواهد رسید. با رشد صنعت ، مسئولیت های ورود به مطالعه و متقابل را نیز انجام دهید.

اکنون بسیاری از شرکت ها به دنبال دادن ذینفعان جامعه به افراد بومی هستند. با این حال ، در صورت نزدیک شدن به جوامع بدون سخنگوی تعیین شده ، ممکن است تلاش های دسترسی با برخی از واکنش ها روبرو شود. در این حالت ، راهنمایی و پشتیبانی از طرفداران حقوق بومی ایده آل است.

شرکت های موجود در فضای روانگردان می توانند به ابتکار عمل متقابل بومی آمریکا موسسه چاکرونا اهدا کنند ، که سرمایه گذاری در جوامع بومی را ترغیب می کند تا "به حمایت از گروه های بومی و دانش زیست محیطی سنتی که آنها عمل می کنند" کمک کنند.

علاوه بر این ، شرکت ها همچنین می توانند اصول و پروتکل هایی مانند رضایت رایگان ، قبلی و آگاهانه (FPIC) را اتخاذ کنند ، که موظف است دولت و نهادهای شرکتی به حقوق ، فرهنگ ها ، سنت ها و سرزمین های بومیان احترام بگذارند. به طور مشابه ، پروتکل Nagoya توسط سازمان ملل. این توافق نامه تنوع زیستی مبتنی بر همکاری طولانی 35 ساله با رهبران بومی برای مبارزه با بیوگرافی است.

اگرچه این پروتکل ها از سرزمین های بومی و گیاهان در برابر استخراج و انقراض غیرقانونی محافظت می کنند ، اما تلاش ها باید شامل توسعه ترکیبات مصنوعی نیز باشد. به عنوان مثال ، راه حل MindCure ترکیب Ibogaine ، ترکیبی است که از گیاه Iboga در غرب آفریقا گرفته شده است. MindCure با سنتز کردن درجه یک دارویی Ibogaine ، نه تنها به محافظت از گیاه در معرض خطر کمک می کند و از آسیب های بیشتر به منابع تخلیه جلوگیری می کند ، بلکه میراث ساخته شده توسط مردمان بومی را نیز ادامه می دهد که پتانسیل شفابخشی Ibogaine را تشخیص داده اند.

محافظت از دانش بومی در مورد داروهای گیاهی

روش درمانی روانگردان آینده به جرم زدایی فرهنگ بومی و داروهای سنتی آن بستگی دارد. در MindCure ، ما اعتقاد داریم که از ایجاد محیط های درمانی روانگردان ایمن که از ترکیبات گیاهی مصنوعی استفاده می کنند به جای کاهش منابع ، حمایت می کنیم.

کتاب آموزش بورس...
ما را در سایت کتاب آموزش بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محسن زنجانچی بازدید : 65 تاريخ : پنجشنبه 10 فروردين 1402 ساعت: 1:22