پرچم نمادین 11 سپتامبر که 15 سال پیش ناپدید شد - تقریباً 3000 مایل دورتر -

ساخت وبلاگ

اندکی پس از آن که سه آتش نشان در نیویورک پرچم آمریکایی را در بالای ویرانه های باقی مانده از حملات 11 سپتامبر بلند کردند - لحظه ای که در یک عکس نمادین دیده می شود که در سراسر جهان دیده می شود - این پرچم ناپدید شد.

اکنون ، 15 سال بعد ، مصنوعات ارزشمند زمین صفر بازیابی شده است - تقریباً 3000 مایل دورتر در اورت ، واش.

تجربه کامل را بدست آورید. پیکان برنامه خود را انتخاب کنید

به گزارش Q13 Fox ، وابسته محلی ، جایی که به پایان رسید تا اواخر سال 2014 ، هنگامی که مردی که خود را به عنوان برایان معرفی کرد ، به یک ایستگاه آتش نشانی در اورت رفت و با پرچم در یک کیسه پلاستیکی رفت.

این مرد گفت که او مستندی درباره ناپدید شدن دیده است و معتقد است که پرچم مفقود شده است.

بیل اشنک ، دانشمند مواد پزشکی قانونی برای آزمایشگاه جرایم گشت در ایالت واشنگتن ، به زودی وظیفه داشت تا صحت آن را تعیین کند.

شنک به نیویورک تایمز گفت: "در این حالت ، من گرد و غبار روی پرچم را با نمونه های گرد و غبار شناخته شده جمع آوری شده توسط دیگران در روزهای پس از 11 سپتامبر مقایسه کردم.""این مانند چیزی بود که شما اثر انگشت می نامید."

تجزیه و تحلیل Schneck نشان داد که نمونه های گرد و غبار از پرچم دارای ویژگی های مشابه موارد موجود در صفر زمین هستند.

Schneck همچنین این پرچم را با تصاویر با وضوح بالا که 15 سال پیش توسط عکاس روزنامه توماس E. فرانکلین ، که در 11 سپتامبر در سایت مرکز تجارت جهانی بود ، مقایسه کرد ، مقایسه کرد.

این تحلیلگر نتیجه گرفت که این دو پرچم به همان اندازه بودند ، از همان ماده ساخته شده و از ویژگی های مشابه دیگری برخوردار بودند.

اشنك گفت: "اگر به عکس اصلی از 11 سپتامبر نگاه كنید ، می بینید كه نوار برقی خاصی دو خط را در دست دارد و آنها همان مشخصات کلی را داشتند.""بنابراین من می دانستم ، خوب ، این می تواند باشد."

اعتقاد بر این است که این پرچم روی قطب یک قایق بادبانی که در یک مارینای کوچک درست در غرب منهتن تحتانی قرار دارد ، صبح روز صبح حملات مرکز تجارت جهانی آویزان شده است.

ساعاتی بعد ، آتش نشانان جورج جانسون ، بیلی آیزنگرین و دن مک ویلیامز آن را حذف کردند ، سپس آن را بالاتر از آوار بلند کردند.

فرانکلین ، عکاس روزنامه ضبط در شهرستان برگن ، نیویورک ، هنگام بلند کردن پرچم ، تصویری از آتش نشانان را ضبط کرد - هرچند که او در آن زمان نمی دانست که عکس نمادین ساخته است.

"من دوست داشتم ،" باید برگردم "، و این وقتی سه نفر از آتش نشانان را دیدم. آنها در سال 2011 به Politico به Politico گفتند. "

وی افزود: "این تصویر برای من برجسته نبود. سه مرد در مقایسه با هزاران نفر از مردم که در حال مرگ هستند و دو ساختمان در حال سقوط به زمین هستند ، پرچمی را بالا می برند. حتی نمی توانم بگویم این بهترین تصویری است که تاکنون گرفته ام. این عکس با بیشترین معنی است. "

آن شب عکس به سیم آسوشیتدپرس منتقل شد و در صفحات جلوی و روکش های مجله در سراسر جهان پیچیده شد. مقایسه ای نیز با تصویر جو روزنتال در سال 1945 از شش مرد که پرچم آمریکایی را در بالای کوه Suribachi در ایوو جیما بالا می برد - یکی از ماندگارترین تصاویر جنگ جهانی دوم بود.

فرانکلین به پولیتیکو گفت: "تصویر و میزان توجه آن به دست آمده ، برای مدتی بی سابقه بود.""من هنوز تمرکز خود را بر این واقعیت که هزاران نفر از افراد بی گناه جان باختند ، از دست نمی دهم. این یک صحنه قتل بود و مردم به وحشتناک ترین راه جان باختند. "

سرانجام ، پرچمی که به نظر می رسد آثار هنری صفر از عکس فرانکلین در جهان گشت و گذار کرد و در کنسرت های سودمند و کشتی های نظامی در مسیر جنگ حضور یافت.

این فیلم توسط جورج پاتاکی ، فرماندار نیویورک در زمان حملات تروریستی و دو شهردار شهر نیویورک ، رودولف جولیانی و مایکل بلومبرگ ثبت شد.

اما معلوم شد که این درست نیست ؛پرچم تور بزرگتر از پرچم صفر زمین بود که ظاهراً ساعاتی پس از عکس گرفتن از فرانکلین از بین رفت.

چگونگی ناپدید شدن آن یک راز باقی مانده است.

به گفته تایمز ، "برایان" خود را به عنوان جانباز دریایی معرفی کرد که به خاورمیانه اعزام شده بود. گفته می شود که یک بیوه یک قربانی یازده سپتامبر ، پرچم را به یک کارگر در اداره ملی اقیانوسی و جوی داده است که به نوبه خود پرچم را به "برایان" داده است.

پلیس اورت تاکنون در تلاش برای یافتن مرد مرموز که در سال 2014 وارد ایستگاه آتش نشانی شد ، ناموفق بوده است ، اما یک طرح کامپوزیت از این مرد بر اساس توضیحات از آتش نشانان آزاد شده است به این امید که کسی بتواند او را شناسایی کند.

در حال حاضر بازیابی شده ، جلال اصلی قدیمی در موزه یادبود ملی 11 سپتامبر رونمایی شده است ، جایی که در معرض نمایش خواهد ماند.

وی گفت: "در تاریک ترین ساعت های 11 سپتامبر که کشور ما در معرض خطر از دست دادن همه امید بود ، افزایش این پرچم آمریکایی توسط اولین پاسخ دهندگان ما به تأیید مجدد این که ملت تحمل می کند ، بهبود می یابد و بازسازی می کند ، که ما همیشه به یاد می آوریم و افتخار می کنیم. جو دانیلز ، رئیس جمهور یازده سپتامبر ، در بیانیه ای گفت: همه کسانی که جان خود را از دست داده و برای نجات دیگران به خطر انداخته اند. ""ما همیشه امیدوار بودیم که این پرچم ویژه و داستان آن با میلیون ها بازدید کننده سالانه ما از سراسر جهان به اشتراک گذاشته شود و برای همین ، ما سپاسگزاریم."

کانال تاریخ یک مستند درباره بازیابی پرچم در روز یکشنبه ، پانزدهمین سالگرد حملات پخش می کند.

کتاب آموزش بورس...
ما را در سایت کتاب آموزش بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محسن زنجانچی بازدید : 36 تاريخ : سه شنبه 30 خرداد 1402 ساعت: 13:03